Facebookek erabiltzaileak galdu ditu lehen aldiz bere historian

Mark Zuckerbergek zuzentzen duen enpresa ohartu da erabiltzaile gazteak erakartzeko arazoak dituela.

2004. urteko otsailaren 4an Facebook martxan jarri zen. Ordutik hona etengabe hazi da eta sare sozial nagusia izan da.

Baina amaitu dela dirudi. 18 urte betetzear zela Facebookek iragarri du 2021eko azken hiruhilekoan erabiltzaile aktiboen kopurua lehen aldiz bere historian jaitsi dela, 1.930 milioi erabiltzaileetatik 1.929 milioitara, hain zuzen ere. Albiste horrek oso eragin negatiboa izan zuen burtsan eta enpresaren akzioen balioa % 25 jaitsi zen.

Galera handiak burtsan

Facebooken, Instagramen eta Whatsappen jabea den Meta Platformsek izan duen jaitsiera egun bakar batean enpresa batek burtsa-kapitalizazioaren galerari dagokionez izan duen galerarik handiena izan da. Izan ere, burtsaren historia osoan enpresa bakar batek ere ez zuen 230.000 milioi dolar galdu egun bakar batean, Zeelanda Berriko BPG baino gehiago. Enpresa 890.000 milioi dolar izatetik 661.400 milioi dolar izatera igaro zen.

Edozein kasutan ere, enpresak diru-sarrera handiak izaten jarraitzen du iragarkiei esker. Horrela, publizitatetik lortu zen 40.000 milioi dolar baino gehiagoko etekinaren zatirik handiena. Eta sare sozialak, oraindik ere, milioika erabiltzaile erakartzen jarraitzen du egunero. 2021. urtean, Mark Zuckerbergek zuzentzen duen konpainiak 117.929 dolar eskuratu zituen, aurreko urtean lortutako 85.965 milioitik baino gehiago.

Maldan behera?

Galerak une kritikoan iristen dira enpresarentzat, hainbat herrialdetan erregulazio-borroketan sartuta baitago. Gainera, estrategia aldaketa garesti batean sartu da Meta, Zuckerbergek metabertsoaren alde egindako apustua, baina antza, oraindik urte batzuk gehiago beharko dituena. Hamarkada batez, Facebookek etengabe haztearen irudia eman du.

Facebookek berak erabiltzaile gazteak erakartzeko arazoak dituela onartu du. Hortaz, bere erabiltzaileen batez besteko adina gero eta handiagoa da. TikTok da lehia horretan nagusitzen ari dena, nolabait ere, gazteek ez dutelako beren gurasoek eta aiton-amonek erabiltzen dituzten sare sozialak erabili nahi. Azken hilabeteetan Facebookek izan dituen pribatutasun eskandaluek ere ez diote mesede egin.