Frantziak aldaketa nabarmena iragarri du trafikoari buruzko legedian; izan ere, 2024tik aurrera, Frantziako gazteek 17 urterekin lortu ahal izango dute gidabaimena, 18 urtera arte itxaron beharrean. Horrela jakinarazi du Élisabeth Borne lehen ministroak Brut egunkari digitalean.
Orain arte, 17 urteko nerabe frantsesek gidatzeko eta azterketa gainditzeko aukera zuten, heldu batek gainbegiratuta, baina 18 urte bete arte ezin zuten bakarrik gidatu. Hala ere, neurri berri horrekin, gazteek aurretik ezarritakoa baino urtebete lehenago hartu ahal izango dute bolantea.
Gidabaimena lortzeko gutxieneko adina jaisteko erabaki hori bat dator Europako Batzordeak 2021-2030 Estrategian aurkeztutako proposamen zabalago batekin. Estrategia horren helburua da 17 urteko adina ezartzea Europa osoko estandar orokortu gisa.
Batzordeak beste aldaketa batzuk ere proposatu ditu, hala nola “gidari hasiberria” izateko epea bi urtera luzatzea eta aldi horretan 0,0ko alkohol-tasa baimendua ezartzea.
Neurri horiek beste neurri batzuekin batera hartu dira, hala nola Europa osorako balio duen gidabaimen digital bat proposatzearekin, atzerriko isunen berrikuspen bat egitearekin edo gidabaimena kentzeko prozesuarekin batera. Proposamen horien helburua Europa osoko bide-segurtasuna hobetzea da.
Proposamen berriak Europa osorako
Gaur egun, autoa, kamioia, autobusa edo ibilgailu gehienak gidatzeko baimena lortzeko, 18 urte bete behar dira, hau da, adin nagusikoa izan behar da. 16 urtetik aurrera lor daitekeen AM lizentzia (ziklomotorra erabiltzeko, adibidez) bakarrik salbuesten da.
18 urte izan gabe, baina bakarrik bolantean egon gabe. Hala, Europak proposatu du adin-tarte hori aldatzea eta 17 urtera jaistea. Europan, autoaren kasuan, herrialde batzuetan jada onartzen da hori. Frantziaren kasuan aurrelizentzia moduko bat lor daiteke 16 urtetik aurrera, autoak gidatzeko aukera ematen duena, betiere tutore batekin edo lizentzia duen norbaitekin gidatzen bada.
Onartuz gero, arau hori Europar Batasuneko (EB) herrialde guztien artean harmonizatuko litzateke. Beraz, baimenduko litzateke Espainiako adingabeek lagunduta gidatu ahal izatea.