Zeuk Esan eguneko 24 orduetan egongo da martxan

Haurrei eta nerabeei arreta emateko 116111 telefonoa doakoa da, erabat anonimoa, eta, gainera, webgune bat, sare sozialak, bideo-kanal propioa eta identifikaziorik behar ez duen kontsulta-postontzi bat ere baditu.

Maiatzaren 2tik aurrera, Zeuk Esan haur eta nerabeei arreta emateko telefono-zerbitzuak zerbitzua eskainiko du eguneko 24 orduetan, urteko egun guztietan. Eusko Jaurlaritzak bultzatutako ekimen honen helburua da kalteberatasun-egoera desberdinei aurre egin behar dieten adingabeei eta helduei informazioa, orientazioa eta aholkularitza eskuratzeko aukera indartzea.

Zeuk Esan batez ere adingabeei zuzendutako baliabide bat da, baina helduei ere eskaintzen die laguntza, gurasoak, senideak eta profesionalak barne, hala nola irakasleak eta medikuak. 2023an, zerbitzu horrek 1.625 kontsultari erantzun zien, eta komunitatean duen garrantzia eta beharra islatu zuen.

Profesionalen laguntza

Zeuk Esan taldea haur eta nerabeekin lotutako gaietan espezializatutako profesionalek osatzen dute, hala nola psikologoek eta gizarte-langileek. 116111 doako telefono-zenbakiaren bidez, arreta anonimoa ematen da, telefono-fakturan arrastorik utzi gabe. Gainera, zerbitzuak beste komunikazio-kanal batzuk ere baditu, hala nola webgune bat eta sare sozialetako profilak (Twitter-X, Facebook, Instagram eta YouTube), laguntza eta informazioa errazago eskuratzeko.

Iaz jasotako kontsulten erdia baino gehiago (% 56) adingabeek egin zituzten. Kasu gehienetan (% 35) ondoez psikologikoarekin harremana zuten kontsultak izan ziren, baina berdinen arteko harremanen inguruko (% 18) eta familia-harremanen inguruko (% 14) kontsultak ere izan ziren.

Iaz jasotako 10 kontsultetatik 4 helduek egin zituzten. Kasu horretan, helduek azaldu zituzten kezka nagusiak honako gai hauen ingurukoak izan ziren: familia-harremanak (% 22), Zeuk Esan zerbitzuari buruzko informazioa (% 18), ondoez psikologikoa (% 15) eta berdinen arteko jazarpena (% 13).

Profesionalek egindako kontsultak mugatuagoak izan ziren kopuruan eta jasotako kontsulta guztien % 4ra baino ez ziren iritsi.