PlayStation-ek 30 urte bete ditu

Sonyren kontsola, 1994ko abenduaren 3an merkaturatua, mugarri izan zen sektorean grafiko berritzaileengatik eta helduei zuzendutako katalogoagatik

1994ko abenduaren 3a mugarria izan zen bideojokoen historian. Egun horretan, Sonyk bere lehen bideokontsola merkaturatu zuen Japonian, PlayStation izenarekin. Inor gutxik imajina zezakeen orduan izen hori hamarkadaz hamarkada sektore horri lotuta geratuko zenik.

PlayStation One gailuak inflexio-puntu bat markatu zuen bideojokoen industrian, CDa euskarri gisa sartu eta nerabe zein helduei zuzendutako jokoetan apustu egiteagatik. Bere bertsio ezberdinetan, lehen PlayStation-ak 102 milioi ale saltzea lortu du, historiako bideokontsolarik arrakastatsuena bihurtuz.

Sony eta Nintendo

Orain gezurra badirudi ere, lehen bideokontsola horren proiektua Sonyk eta Nintendok partekatu zuten. Bi konpainien erabakia izan zen ordura arte ezinbestekoak ziren kartutxoen ordez CDak erabiltzea euskarri nagusi gisa.  Baina bi konpainien arteko ezberdintasunek Nintendo proiektutik ateratzea ekarri zuten, eta proiektua Sonyk bakarrik garatzea.

Garai hartan, Sony ezaguna zen hainbat produktu fabrikatzeagatik, hala nola telebistak eta, batez ere, walkman-ak. Entretenimendu digitalaren sektorean Sonyk ia ez zuen esperientziarik, eta, horregatik, askok PlayStationen merkaturatzea porrota izango zela iragarri zuten.

Bi urte beranduago gure artean

Japonian merkaturatu ondoren, kontsola 1995ean iritsi zen Europa, Estatu Batuak eta beste merkatuetara, bere lehiakideak, Nintendo 64 eta Sega Saturn, salmentetan gaindituz. Bere 3D prozesadore grafikoak gai anitzagoko eta publiko helduagoko jokoak sortzea ahalbidetu zuen, hala nola Gran Turismo, Resident Evil eta Metal Gear Solid, beren generoetan mugarri izan zirenak. Estrategia horrek kontraste egin zuen Nintendoren ohiko ikuspegiarekin, pertsonaia karismatiko eta mundu koloretsuetan oinarritzen baitzen, Super Mario, Zelda edo Donkey Kong jokoetan bezala.

PlayStation-aren arrakastaren funtsezko faktore bat kanpoko garatzaileekiko elkarlana izan zen. Namco bezalako estudioek, arkade jokoetan ezagunak, Tekken eta Ridge Racer bezalako frankizia esklusiboekin lagundu zuten, kontsolaren katalogoa nabarmen zabalduz.

PS1-aren ondoren, PlayStation 2k arrakasta handiagoa lortu zuen, inoizko kontsolarik salduena bihurtuz 160 milioi ale salduta. Hiru hamarkada hauetan, Sonyk bere lidergoa sendotu du eta 600 milioi kontsola saltzera iritsi da, eramangarriak barne.

Advertisements