Estatu osoko 160 ikaslek baino gehiagok parte hartu dute urtarrilaren 12tik 14ra bitartean ‘Urania’ ikertzaile Gazteen Nafarroako I. Kongresuan. Hiru jardunaldi horietan, hainbat institututako 25 ikasleren ikerketa-proiektuak azaldu dira.
Biltzarra Tuterako UNEDek, Tuterako Valle del Ebro BHIk, Nafarroako Errege Bardeako Komunitateak eta Iruñeako Navarro Villoslada BHIk antolatu dute, beste hainbat erakunderekin lankidetzan, eta helburua izan da kultura zientifikoa sustatzea, pentsamendu kritikoa sustatzea eta unibertsitate aurreko ikasleen artean ikerketa-bokazioak piztea.
Kongresua hiru jardunalditan banatu da eta horietan 25 komunikazio aurkeztu dira. Egileak zazpi institututako ikasleak dira: IES Valle del Ebro (Tutera); IES Navarro Villoslada (Iruñea); IES Infanta Elena de Jumilla (Madril); IES Pintor Antonio López de Tres Cantos (Errioxa); IES Francisco Ros Giner (Lorca, Murtzia); IES Floridablanca (Murtzia) eta IES Valle del Cidacos de Calahorra (Errioxa).
Kongresuaren itxiera-ekitaldian, Nafarroako Gobernuko Hezkuntza kontseilari Carlos Gimenok adierazi du horrelako biltzar batean, ikasgeletako ikerketan zentratuta, garrantzitsua dela nabarmentzea “hezkuntza dela etorkizuna eraikitzeko espazio publikoa, eta, beraz, ulergarria dela gero eta berritzaileagoak diren hainbat planteamenduk lekua izatea”.
Ildo berean, Unibertsitate, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko kontseilari Juan Cruz Cigudosak karrera zientifiko batekin jarraitzera animatu ditu ikasleak, eta nabarmendu du Nafarroak ingurune pribilegiatua duela, Nafarroako Unibertsitate Publikoaren eskaintza akademikoari eta Nafarroan dauden zentro teknologiko ugariei esker. “Inork bere bokazioa garatzeko aukera ez galtzea nahi dugu eta, horregatik, beka programa bat eskaintzen dugu”, adierazi du.
Azkenik, Gloria Munilla Cabrillana zuzendari zientifikoak azaldu zuenez, kongresu hau Nafarroan egiteko ideia “duela urte batzuetatik hona Nafarroa ikerketa unibertsitatearen aurreko prestakuntza-mailetan sartzea zeharkako eta kalitatezko prestakuntza zientifikorako funtsezko elementutzat hartzeko ideian” oinarritzen da.