Pornografia eta sexu-hezkuntza

Garrantzitsua da hezkuntza-inguruneetan sexu-hezkuntza integrala sustatzea

Iraultza digitalak errotik aldatu du informazioa lortzeko eta hainbat gairi buruz ikasteko genuen modua. Eta fenomeno horrek sexualitatean ere eragin du. Izan ere, nahiz eta pornografia gure bizitzaren parte izan den mendeetan zehar, egia esan, inoiz ez da izan orain arte bezain eskuragarria. Eta horrek arriskuak ere baditu, nagusiki, jasotzen dugun sexu-hezkuntzan eragin negatiboa izan dezakeelako.

Sexuarekiko inoiz baino jarrera irekiagoa izan arren, sexuak, oraindik ere, gai tabu bat izaten jarraitzen du gure artean. Horregatik, gazte askok, sexualitatearekiko jakin-min naturalak bultzatuta, pornografiara jotzen dute informazio-iturri gisa erabiltzeko. Kontua da eduki horietan ikusten dena ez dela benetakoa; hein handi batean, sexualitatearen fantasiazko irudikapen bat delako, errealitatetik urrun dagoena. Eta horrek gazteen sexuarekiko itxaropenak desitxuratu ditzake. Pornografia entretenimendurako diseinatua dago eta ez ditu bizitzako esperientzia sexualen konplexutasunak eta aniztasunak islatzen. Muturreko irudikapenek, errealitatetik urrun dauden eszenatokiek eta komunikazioari eta baimenari buruzko oinarrizko alderdien faltak, errealitatetik urrun dauden eta osasungarriak ez diren itxaropenak sor ditzakete.

Pornografiaren kontsumo erregularrak autoestimuan eta gorputz-irudian ere eragin dezake, bereziki, pantailan agertzen diren irudikapen idealizatuekin beren gorputzak eta gaitasunak alderatzen dituzten gazteen artean. Horrek segurtasunik ezaren garapena eta sexu-errendimenduaren inguruko presioa sortzen lagun dezake. Gainera, kasu gehienetan, pornografiak zirrara edo afektibitate loturarik gabeko sexua irudikatzen du. Horrek ere sexuaren pertzepzio desitxuratua sor dezake, emoziorik eta harreman esanguratsurik gabeko jarduera gisa.

Puntu honetan azaldu behar da pornografia, berez, ez dela gauza txarra. Hala ere, pornografiaren gehiegizko erabileraren eta sexu-hezkuntza egoki baten faltaren ondorioz, arriskutsua izan daiteke hainbat gazterentzat. Autoestimu txikia izatea, emakumeen aurkako indarkeria normalizatzea eta sexu-harremanak izateko beste pertsonaren baimen eza onartzea dira, adibidez, pornografiaren kontsumo desegoki batek eragin ditzakeen ondorioetako batzuk.

Horregatik, garrantzitsua da hezkuntza-inguruneetan sexu-hezkuntza integrala sustatzea. Horrelako hezkuntza batek honelako gai hauek jorratu beharko lituzke: anatomia, osasun sexuala, baimena, aniztasun sexuala, harreman osasuntsuak eta komunikazio eraginkorra. Gainera, gazteen ingurunean sexualitateari buruzko komunikazio irekia sustatzea garrantzitsua da, hau da, bai gurasoek bai hezitzaileek prest egon behar dute sexualitateari buruz hitz egiteko eta galderei erantzuteko.